Nog 7 dagen - Reisverslag uit Nijverdal, Nederland van Annemieke Stevens - WaarBenJij.nu Nog 7 dagen - Reisverslag uit Nijverdal, Nederland van Annemieke Stevens - WaarBenJij.nu

Nog 7 dagen

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

12 Oktober 2015 | Nederland, Nijverdal

Hallo iedereen,

Daar zit ik dan - in de trein richting mijn ouders - te genieten van de laatste dagen in Nederland. Na weken gestrest te hebben, kan ik met een gerust hart zeggen dat mijn Machtiging Kort Verblijf (mijn visum) voor Suriname vandaag eindelijk is goedgekeurd. Op de valreep, maar hé, mijn droom wordt werkelijkheid!
Ik herkende mezelf nooit in woorden als 'gestrest' of 'chaotisch'. Echter hebben de laatste weken het tegendeel bewezen.
Ik kwam 3 maanden geleden er achter dat ik een visum aan moest vragen voor meer dan 90 dagen. Dit kostte me ook veel meer tijd, dan een visum voor een kortere periode. Er verstreken namelijk al 3 weken voordat ik alle benodigde papieren, van verschillende instanties, had ontvangen. Uiteindelijk kon ik de aanvraag 2 maanden voordat ik vertrok indienen. Toen ik 3 weken geleden nog steeds niets gehoord had, begon de stress weer op te spelen. Ik benaderde verschillende instanties en bemiddelaars. Alsof het allemaal al niet erg genoeg was, las ik een nieuwsbericht waarin stond dat het gebouw van Vreemdelingenzaken in Paramaribo geheel was afgebrand. En wat lag daar? Juist.. mijn MKV-aanvraag. Er was niemand meer aan het werk en het consulaat in Amsterdam kon ook niets voor me betekenen. Het enige wat ik kon doen, was afwachten. Terwijl iedereen rondom mij heen genoot van de laatste weken, zat ik mezelf moed in te spreken dat het hopelijk allemaal goed zou komen. Vandaag is de dag dat mijn MKV aanvraag is goedgekeurd. Toen ik mijn papieren wilde pakken, om vervolgens de trein naar Amsterdam te nemen om mijn visum op te halen, kon ik mijn papieren natuurlijk weer nergens vinden. (Annemieke de chaoot)
Uiteindelijk heb ik mama gebeld en gevraagd of zij thuis even wilde kijken. En ja hoor; ik had de papieren in mijn laptophoes gedaan 'zodat ik ze niet kwijt zou raken'. Ik ben nu dus onderweg om ze om te halen, zodat ik woensdag naar Amsterdam kan om mijn MKV op te halen. Ik wilde de laatste dagen in Nijmegen eigenlijk anders inplannen, maar helaas gaat het er toch iets anders uitzien. Gelukkig heb ik al verschillende feestjes gevierd om afscheid te nemen van mijn lieve vriendinnetjes.

Ik ga genieten van de laatste daagjes in Nederland en nog meer van de tijd in Paramaribo!

Liefs,
Annemieke

  • 13 Oktober 2015 - 21:54

    Greetje:

    wij hebben in ieder geval al een gezellig afscheidsetentje gehad en hopen deze etentje in de toekomst als je terug bent nog vaak te doen. Een hele fijne (leerzame) tijd wensen we je toe. Liefs Greetje en Theo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nijverdal

Stage in Paramaribo

3 Maanden stage in het Diakonessenhuis in Paramaribo, Suriname.

Recente Reisverslagen:

26 November 2015

Switi Sranan

01 November 2015

Stage in het Diakonessenhuis

26 Oktober 2015

Bigi Pan

20 Oktober 2015

Gearriveerd in Su

12 Oktober 2015

Nog 7 dagen
Annemieke

Actief sinds 09 Okt. 2015
Verslag gelezen: 529
Totaal aantal bezoekers 4218

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2015 - 27 Januari 2016

Stage in Paramaribo

Landen bezocht: