Gearriveerd in Su - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Annemieke Stevens - WaarBenJij.nu Gearriveerd in Su - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Annemieke Stevens - WaarBenJij.nu

Gearriveerd in Su

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

20 Oktober 2015 | Suriname, Paramaribo

Hallo iedereen,

Daar lig ik dan.. in een hangmatje te genieten van het heerlijke weer. Gisteren ben ik hier aangekomen. Na een verdrietig afscheid van mijn lieve familie, vriendinnen en vriend was het dan zover: 3 maanden, helemaal alleen, wonen in Paramaribo.
In het vliegtuig zat ik naast een Surinaamse vrouw, die mij meteen van alles over Suriname vertelde. Toevallig woonde ze ook nog in dezelfde straat. (Hoe klein is de wereld?).
Eenmaal aangekomen op de luchthaven kwam mij een warme wind tegemoet. Heerlijk. 36 Graden en geen wolkje aan de lucht. Ik werd opgehaald door de dochter van mijn stagecoördinator. Onderweg zag ik al kleine stukjes van de prachtige natuur waar Suriname over beschikt. Ik heb ook alvast het ziekenhuis gezien waar ik aanstaande maandag zal beginnen.
Om 18.00 uur kwam ik aan bij mijn studentencomplex. Het huis beschikt over 20 kamers. Iedereen heeft een eigen badkamer. Ook is er een zwembad aanwezig. Ik heb al veel huisgenoten ontmoet en ik heb gisterenavond gezellig roti met ze gegeten. Daarnaast ga ik donderdag ook stappen met m'n huisgenoten. Ik denk dat ik me snel hier op mijn gemak zal voelen!
Er wordt hier op straat veel naar je getoeterd, geroepen en gefloten. Als witte Nederlander blijf je interessant.
Deze week ben ik nog lekker vrij en ga ik de stad verkennen. Morgen ga ik naar de vreemdelingendienst om mijn visum te verlengen en naar een Surinaamse vrouw waarbij ik nog een pakketje af moet leveren. In het weekend staat er een tour gepland naar Nickerie/ Bigipan. De tour bestaat uit het bezoeken van verschillende plekken, waarna we uiteindelijk Kaaimannen gaan vangen. Ik laat me verrassen!

Jullie horen snel weer van me.

Bosi,
Annemieke

• 20 Oktober 2015 - 19:09

Hetty:

Hey lief zussie.....

Lekker genieten van al het moois in Suriname!!!

Liefs hetty arjen en je lieve kleine neefje