Bigi Pan - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Annemieke Stevens - WaarBenJij.nu Bigi Pan - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Annemieke Stevens - WaarBenJij.nu

Bigi Pan

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

26 Oktober 2015 | Suriname, Paramaribo

Hallo lieve iedereen,

Ik heb heerlijk genoten van mijn week vakantie. Dit had ik ook wel nodig; even wennen aan de warme temperaturen (lees 35 graden) en de cultuur / het leven hier. Afgelopen week heb ik de stad verkend en ben ik donderdag met mijn huisgenoten gaan stappen in Havana Lounge. Dit is een soort van club waar t/m 2.00 's nachts salsa gedanst wordt en daarna gewone muziek gedraaid wordt.

Afgelopen weekend ben ik ook voor het eerst op tour gegaan. We zijn naar Nickerie / Bigi Pan geweest met een aantal huisgenoten. Dit ligt in het westen van Suriname. We vertrokken zaterdag om 7.45 met de bus richting Groningen (Ja, ja, het lijkt nog steeds op Nederland hier). We maakten een stop in Groningen en bekeken een aantal monumenten. Onderweg heb ik zelfs een luiaard in een boom gezien.
Daarna gingen we door naar Nickerie, waar we met een bootje de rivier over moesten richting Bigi Pan. Bigi Pan betekent 'grote pan', wat staat voor het grote meer, dat lijkt op een pan. Het was een prachtige bootreis van zo'n 45 minuten. We gingen overnachten op een huisje midden op het meer, in een hangmat. Nadat we de hangmatten geïnstalleerd hadden konden we lekker saoto soep en bakabana's eten. Toen onze gids terugkwam van de rivier, had hij een kaaiman meegenomen. Het beestje was heel rustig en we mochten met hem op de foto. We gingen daarna lekker chillen met een drankje / hapje, waarna we rond 23.00 de rivier weer op gingen om kaaimannen te spotten. Doordat het de grote droge tijd is, konden we de kaaimannen niet spotten, maar heb ik wel een heel giftige slang gezien. Na nog gezellig even met de groep een drankje gedaan te hebben, ging ik lekker in mijn hangmat slapen. Het was even wennen, om in de buitenlucht in een hangmat te slapen, maar het is me uiteindelijk wel gelukt. Om 6.30 ging de wekker om de prachtige zonsopgang te bekijken op het meer. Helaas was het wat bewolkt, waardoor je de zon niet heel goed kon zien. Ik heb toen nog eventjes geslapen en toen stond om 8.30 het ontbijt voor ons klaar. We vertrokken na het ontbijt weer met de boot om richting het modderbad te gaan. Onderweg zagen we wel 100 flamingo's staan. Toen we wat dichterbij kwamen, vlogen ze allemaal tegelijk weg. Dit was echt een prachtig gezicht!
Na wat geklieder in de modder, keerden we terug naar huis. Helaas begon ik me vanaf dat moment heel erg ziek te voelen.. Ik kon niet meer mee naar Wageningen en de Hindu Tempel, dus ben ik met de andere groep meegegaan, die rechtstreeks naar huis ging. De hele terugreis was echt een drama, aangezien ik me zo ziek voelde.
Om 22.00 was ik eindelijk thuis, na een reis van 6 uur met boot en bus.

Vandaag was het mijn allereerste stagedag. Om 6.30 vertrok ik met de fiets naar het Diakonessenhuis. Ik ontmoette daar de belgische studenten die ik tijdens mijn uitwisseling in Nederland ontmoet had. We werden ingedeeld op de afdelingen en kregen een rondleiding. Ik ben ingedeeld op de obstetrie afdeling en mag dus lekker baby's knuffelen de aankomende 6 weken. Daarna zal ik nog 6 weken stage lopen op de chirurgie afdeling. Mijn stagebegeleider is wel erg streng. De belgische studenten voldeden niet aan de kledingvoorschriften. (Wit uniform, witte kousen en witte schoenen) Ze werden weggestuurd en mochten morgen pas hun eerste dag stage lopen. Ik moest ook naar huis. (Geen idee wat hiervan de reden was, aangezien ik wel aan de kledingvoorschriften voldeed)

Morgen begint dus mijn eerste echte dag. Ik heb er erg veel zin in, alhoewel ik me nog niet helemaal fit voel.

Bosi,

Annemieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Stage in Paramaribo

3 Maanden stage in het Diakonessenhuis in Paramaribo, Suriname.

Recente Reisverslagen:

26 November 2015

Switi Sranan

01 November 2015

Stage in het Diakonessenhuis

26 Oktober 2015

Bigi Pan

20 Oktober 2015

Gearriveerd in Su

12 Oktober 2015

Nog 7 dagen
Annemieke

Actief sinds 09 Okt. 2015
Verslag gelezen: 430
Totaal aantal bezoekers 4225

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2015 - 27 Januari 2016

Stage in Paramaribo

Landen bezocht: